Хто краще навчить: "носій" чи "наш"?

kto luchshe nauchitДумка професіоналів однозначна: вміти говорити – це не вміти навчити. Не кожен із наших співвітчизників, хто йде тротуаром назустріч, може бути викладачем української в Британії. Скоріше все діаметрально навпаки. Це ж саме стосується і носія англійської.

Можна себе запитати і таке: хто краще навчить? Той, хто може говорити, чи той, хто може говорити і вміє навчити? Тобто той, хто вивчав методику викладання, психологію, андрогогіку та мову взагалі в інституті 5 років? – відповідь очевидна. З іншого боку, значення носія мови безперечно велике, оскільки саме його мова, часто з помилками та акцентом, і є тим славнозвісним Street Language. Питання в тім, чи саме це ви шукали?

Отже, практика (підкреслюю слово “практика”, а не вивчення) з носієм є дуже корисною. Особливо, якщо мова йде про сприйняття на слух. Знову ж таки, тут є свої “за” та “проти”. Та ось ця точна фраза вщент зруйнує барикаду уяви тих, хто вважає носія мови якоюсь панацеєю: “Якщо Ви в класі звикли до акценту Джона із Манчестера – це вам не гарантує, що ви зрозумієте Шона з Айови”.

Але ця проблема в Імідж Освіті відсутня, оскільки в методиці існує повний баланс. Ще в 1991 році ми запровадили систему “2 викладачі”. Тобто, носії мови відпрацьовують модулі, що були вже пройдені на уроках. Це робиться в межах розмовного клубу, чи й взагалі, завітавши в клас. А за ваш прогрес в цілому відповідає основний викладач-тренер, який і планує курс в деталях.

Це і є повноцінний комунікативний метод Імідж Освіти. При чому, тут дуже важливо, щоб не лише носії, а й викладачі кожного курсу змінювалися. Не часто, але все-таки змінювалися. Тоді, це і буде та справжня комунікативна методика, де основним компонентом практики є її варіативність.

Вивчайте мову з професіоналами! Адже все інше – це дуже серйозний ризик!

Дивитися всі статті...

ВГОРУ