Мова – це дирижабль

lang this

Це я зрозумів зовсім недавно, і ані трохи не був здивований такій ідеї. І зараз поясню, чому.
Я часто замислювався, в чому основна складність вивчення нової мови. Чому людина так сильно втомлюється, намагаючись осягнути нове граматичне правило, чому кипить мозок, коли вивчається новий матеріал, а іноді навіть нервуєш і відмовляєшся сприймати теорію? Усе виявилося дуже просто.

Мова – це її використання. Мова – це спілкування, система знаків, якими ми передаємо інформацію один одному. Спочатку історично з’явилася мова як мовлення, спілкування, живе і безперервне, а вже потім почала виникати теорія як спроба класифікувати явища мови, підкорити їх, впорядкувати і утримати в чітко сформульованій системі. І науці це майже вдалося, але наука про мову набагато складніша за саму мову. Це тому що спілкування – первинне, а теорія і граматика – вторинне явище, воно виникло з мови і без мови не існує, воно висмоктане з живого спілкування і записане на папері. Під глибоким аналізом мова, на жаль, втрачає свою природність і простоту, і тому нам так важко осягнути, що ця наука від нас хоче.

Я пропоную вам таку метафору. Треба завжди ясно уявляти собі мову і науку про неї в чітких образах, які особисто мене надихнули. Мова, її сутність спілкування – це аеростат дирижабля, його величезна повітряна куля, а правила, наука і теорія – це всього лише гондола для команди, що причеплена знизу. Кожного разу, вимовляючи слово новою для вас мовою, ви випускаєте з легень певний обсяг повітря, і це повітря потрапляє в аеростат уявного дирижабля. Ваше завдання – надути повітряну кулю, величезну повітряну кулю, заповнити її повітрям, наговорити її, використовуючи живу мову якомога більше, тому що ви нікуди не зможете полетіти на здутому дирижаблі. Тільки через постійне використання мови, її вживання, передачу інформації можна здобути вміння і надати аеростату правильної величної форми. Тільки тоді ми зрушимо з місця і піднімемося в повітря.

Звичайно, аспекти і правила мови також важливі, але їх не вивчиш, не використовуючи мову в мовленні, в діалозі. На мою думку, матеріали підручників, з якими ми працюємо в IMAGE OSVITA (курси англійської), побудовані саме таким чином, що спочатку ми розуміємо необхідність використання певного аспекту мови, потім – використовуємо його, а потім тільки вивчаємо. Тож якщо ви хочете здійснити свою власну подорож, починайте надувати свій аеростат, а я буду сидіти в гондолі і, не хвилюйтеся, поясню вам, що до чого з цими важелями і кнопочками.

Автор – Чапала Станіслав, викладач курсів англійської Імідж Освіта.

Дивитися всі статті...

ВГОРУ